در دنیای امروزه Disruption ها اجتناب ناپذیر هستند و اگر شرکت یا سازمانی بخواهد مطمئن باشد که آمادگی لازم برای اقدامات متناسب با این Disruptionها را داشته باشد، احتیاج به یک پلتفرم نوآوری دارد. شبکه جهانی TechStars که به عنوان یک VC و شتابدهنده، کارآفرینان سراسر جهان را برای رسیدن به موفقیت همراهی می­کند، به سازمان­ها و شرکت­های بزرگ کمک می ­کند تا از گزند Disruptionهای آتی در امان باشند. به این صورت که آنها را به استارتاپ­هایی در حوزه کسب و کارشان، که از نظر خود TechStars پتانسیل موفقیت را دارند، متصل می­کند.

فرهنگ #givefirst ، شبکه سراسری و تمرکز بر mentorship باعث شده TechStars به یک VC-Accelerator شاخص تبدیل شود. از نظر TechStars منتورشیپ یک جاده دو طرفه است و باعث رشد هر دو طرف می ­شود. وقتی یک شرکت با TechStars پارتنر می­شود، خود TechStars اون دسته از استارتاپ­هایی را انتخاب می­کند که با استراتژی و اهداف نوآوری آن شرکت همخوانی داشته باشد. با همراهی هم، شرکت­ها می­توانند آینده ­ی صنعت خود را از لنز یک استارتاپ نوآور مشاهده کنند. چنین همکاری باعث می­شود که دید و انرژی نوآرانه به فرهنگ آن شرکت نفوذ کند، از روند و روش و فناوری­ های نو و به روز آگاه شوند و خدمات و محصولات جدید توسعه و تولید کنند.

پارتنر شدن با TechStars به منظور ایجاد یک برنامه شتابدهنده منتورشیپ-محور یک تعهد چندساله است. هر سال شرکت­ها در غالب این برنامه شتابدهنده، با 10 استارتاپ منتخب در زمینه­ی صنعت خودشان کار می­کنند. یعنی طی 3 سال، پارتنرها می­توانند با 30 استارتاپ مختلف همکاری کنند؛ 30 استارتاپ، 30 فرصت برای ایجاد شبکه­ای با مرکزیت خود شرکت، 30 راه جدید برای ایجاد آینده­ای نوآرانه برای شرکت.

در ابتدای کار، شرکت پارتنر به کمک TechStars یک managing director را از شبکه ­ی سراسری TechStars گزینش می­ کند تا با کمک هم بتوانند چالش­ها، نیازها و بازار شرکت را تشخیص دهند و KPIهایی تعریف کنند تا بتوانند به آن درجه از نوآوری و Disruption که می ­خواهد برسند. سپس TechStars در سراسر جهان به دنبال استارتاپ ­هایی می ­گردد که با نیازهای شرکت همخوانی دارند. با کمک مصاحبه های متعدد، استارتاپ های برتر انتخاب می­ شوند تا در یک برنامه ­ی 3 ماهه ی فوق فشرده شتابدهی منتور-محور شرکت کنند. در این برنامه تیم شرکت، managing director، منتورها و 10 استارتاپ با هم فعالیت می­کنند تا به نوآوری برسند و بتوانند در Demo Day ایده­ های خود را به شبکه ­ای از همکاران شرکت TechStars و سرمایه­ گذاران احتمالی دیگر ارائه کنند. علاوه بر اینکه این برنامه هر سال تکرار می­شود، TechStars فرصت­های متعددی در اختیار منتورهای شرکت قرار می­دهد تا در شبکه ­ی TechStars فعالیت داشته باشند؛ مثلا از طریق TechStars’ Founder-Con که در آن founder ها، سرمایه ­گذاران، رهبران سازمانی و مهره ­های کلیدی، در غالب یک رویداد 3 روزه با هم تعامل می­کنند.

 

 

فواید این مدل از شتابدهی:

  • شتابدهی به استراتژی رشد کسب­ وکار از طریق نوآوری شرکتی و ایده­ های جدید
  • تحول فرهنگ شرکت با تزریق روش­های جدید تفکر پیرامون نوآوری، کاهش هزینه و توسعه سریع محصول
  •  پذیرش Disruption با آغوش باز از طریق منتورینگ و همکاری با کارآفرین­ های با استعداد
  • ملحق شدن به شبکه­ ی جهانی TechStars که شامل بیش از 10,000 منتور، بنیان­گذار، رهبران community و سرمایه ­گذاران است.