در سالهای اخیر، برندها با کمک هوش مصنوعی سعی کرده اند تا تجربه ی خرید مشتریان را بهبود بخشیده، داده ها را آنالیز کنند، میزان فروش را افزایش دهند، روندها را پیش بینی کنند و در موارد انبارداری از آن کمک گیرند.
برای مثال Chatbot ها و صفحه های لمسی در فروشگاه ها پیاده سازی شده اند تا تجربه ی مشتری و پیشنهادات شخصیسازی شده را بهبود بخشند. فناوری پشت این محصولات، شامل الگوریتمی است که کل فرایند انتخاب و خرید مشتری را دنبال و بر اساس آن پیشنهاد می دهد.
اگرچه این سرویسها مفید هستند، اما پیشبینی روندهای کلی و مدیریت زنجیره تامین، دو مورد از پولسازترین زمینه های کاربرد AI هستند. برای مثال دنبال کردن وضعیت real-time انبار محصولات، یک کارکرد کلیدی در صرفه جویی در زمان برای برندهاست، زیرا مدیریت بهینه انبار و عملیات تولید را ممکن می سازد. علاوه بر این اگر پایش وضعیت انبار را با قوی ترین ابزارهای پیشبینی روندها ترکیب کنیم، برندها میتوانند به یک مزیت رقابتی چشمگیر دست یابند.
برای مثال شرکت انگلیسی FINERY یک ابزار پوشاندن مجازی لباس را عرضه کرده است که با کمک تحلیل داده، خریدهای مشتریان خانم خود را ثبت کرده و آن را به صورت مجازی بر تن خریدار نشان میدهد. همچنین این پلتفرم به آنها اجازه میدهد که با لباسهای در اختیار خود و یا محصولات بیش از 1000 فروشگاه، تیپ دلخواه مجازی خود را ایجاد کنند. شرکت TRUEFIT هم همچنین محصولی را فقط به صورت یک موتور آنلاین ارائه کرده است.
همچنین شرکت STYLUMIA به کمک هوش مصنوعی و بینایی ماشین از عکسها، داده های رفتاری و متون پلتفرم های اجتماعی، اطلاعات لازم را به صنعتگران حرفه ای ارائه می دهد تا بتوانند در خصوص جهت و خط مشی ارائه محصولات خود تصمیمات آگاهانه بگیرند. مثال جذاب دیگر HOOK است که به کاربران اجازه میدهد به صورت real-time روند ها، کلمات کلیدی مورد استفاده مشتریان، الگوهای گردش در صفحات خرید و قیمت ها را پایش کنند. همچنین پلتفرم جستجوی هوشمند HOOK با کمک ماشین بر پایه AI نزدیکترین محصول به محصول مورد انتخاب شما را هم پیدا و عرضه می کند تا بتوانید بهتر در خصوص عوامل تفاوت زای برندهای مختلف تصمیم بگیرید.