چالش های کارآفرینان جوان

برای هرکسی سخت است که از پایه به‌عنوان یک کارآفرین شروع به ایجاد یک کسب و کار جدید کند. در عین حال جوان بودن مجموعه‌ای منحصر به فرد از چالش‌ها را به میان می‌آورد، چالش هایی که همتایان مسن شما ممکن است مجبور نباشند با آنها دست و پنجه نرم کنند. کلیشه های موجود و نگرش جوانان نسبت به شروع یک کسب و کار ممکن است باعث بی احتیاطی در کسب و کار شود .

با این حال، اگر به عنوان یک کار آفرین جوان  نسبت به چالش هایی که ممکن است با آن مواجه شوید آگاه باشید، قادر خواهید بود راهبردهای مقابله‌ای مؤثری را برای آسان‌تر کردن مسیر موفقیت خود ارائه دهید.

  • مسائل مالی

    چالش اصلی که همه کارآفرینان با آن مواجه هستند، تامین مالی کسب و کارشان است.

    صاحبان مشاغل مسن‌تر ، از مزایای سابقه اعتبار خوب و سال‌ها شبکه‌سازی در کوله‌بار خود برخوردار هستند که یافتن سرمایه‌گذاران و تضمین وام‌ها و قراردادها را برایشان آسان می‌کند.

    کارآفرین جوان هنوز این منابع را ندارد. شما به عنوان یک کار آفرین جوان ممکن است مجبور به پرداخت وام‌های دانشجویی خود باشید و در نتیجه نقدینگی شما کاهش یابد همچنین شبکه‌ای نداشته باشید که در طول سال‌ها توسعه داده شده باشد ، بنابراین ممکن است جلب توجه سرمایه‌گذاران برایتان دشوارتر باشد.

    با توجه به محدودیت بودجه در دسترس، جای کمتری برای خطا دارید. مطمئن شوید برای تحمل بدترین سناریو‌ها به اندازه کافی پس‌انداز کنار گذاشته‌اید همینطور تصور نکنید که فوراً به سود دهی خواهید رسید. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا کسب و کار شما درآمد برسد.

    رشد یک کسب و کار با داشتن محدودیت بودجه کاملاً امکان پذیر است، اما آماده داشتن یک طرح خوب برای کسب و کار، و توانایی ارائه اطلاعات مختصر و مفید در مورد ایده کسب کار خود ، حتی از شروع به کار هم ضروری‌تر است.

  • مواجهه با کلیشه‌های مرتبط با سن و سال

    ممکن است کاملاً از کلیشه‌هایی که مردم برای شما به عنوان یک کارآفرین جوان اعمال می‌کنند آگاه باشید. از قضا، ممکن است شما را «تنبل» یا «مسئولیت ناپذیر» خطاب کنند، یا به اندازه‌ی فردی که سن بالاتری دارد جدی گرفته نشوید. در حین شبکه‌سازی، ممکن است با متخصصان مسن‌تری برخورد کنید که به پایداری و اعتبار کسب ‌و کار شما شک دارند.

    اجازه ندهید موضوع سن و سال شما را تحت الشعاع قرار دهد. همیشه حرفه‌ای و منصفانه با دیگران برخورد کنید تا در نهایت شما را به عنوان یک فرد بالغ و پخته بشناسند و از سوی پیشکسوتان مورد اعتماد و احترام قرار بگیرید. با احاطه کردن خود با افرادی که به شما ایمان دارند، دلسردی خود را مدیریت کنید. مهمتر از همه، به توانایی‌های خود اعتماد داشته باشید.

  • طرد اجتماعی

    راه اندازی کسب و کار خود، حفظ ارتباطات اجتماعی را دشوار می‌کند.

    شما همکارانی ندارید که با آنها معاشرت کنید، و دوستان و خانواده شما ممکن است مسیر متفاوتی را که طی کرده‌اید درک نکنند. بعلاوه، با‌توجه به مشغله‌ی کاری که دارید، ممکن است وقت گذراندن و ملاقات با افراد جدید یا حفظ روابط با کسانی که از قبل می‌شناسید سخت باشد.

    خوشبختانه، کارآفرینان جوان دیگری نیز وجود دارند که در همان مخمصه قرار دارند. در جلساتی شرکت کنید که بتوانید از اهداف و ارزش‌های یکدیگر حمایت کنید. فضاهای اشتراکی کار، مکانی عالی برای شبکه‌سازی و در عین حال پیگیری کار شما هستند.

    مهم است که در برنامه خود جای خود را برای گذراندن وقت با دوستان و حامیان خود تعیین کنید. از نظر ذهنی تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند که دیگران شما را بسازند، به جای اینکه شما را تخریب کنند. تمرکز بر روی افراد مثبت در زندگی، حصول نتیجه را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند.

  • مواجهه با انتقاد

    در خصوص راه اندازی کسب و کار شخصی معمولاً منتقدانی‌ علیه شما ظاهر خواهند شد.

    ممکن است بارها و بارها اطرافیان در مورد راه‌های مختلف شکست کسب وکارتان به شما هشدار بدهند. بسیاری از مردم واقعاً فکر می‌کنند که داشتن یک شغل ضعیف در سطح حداقلی و امرار معاش پایدارتر است تا اینکه کسب و کار خود را داشته باشید.

    گاهی اوقات انتقاد ها شخصی هستند. یعنی آنها نسبت به استقلال شما احساس حسادت و تهدید می‌کنند و سعی می‌کنند هر چیز را که می‌توانند پیدا کنند و منفی جلوه.

    وقتی صحبت از انتقاد می‌شود، زر و مس را از یکدیگر جدا کنید. تجار با تجربه‌تر می‌توانند درس‌های بسیار خوبی برای آموزش داشته باشند، اما در عین حال یاد بگیرید که نظرات غیرمفید و «توصیه‌های» خود ستایش‌کننده‌شان را کنار بگذارید. اجازه دهید نکات مثبت آن‌ها اولویت داشته باشند و وقت خود را روی تأثیرات منفی‌شان تلف نکنید.

  • مقابله با استرس و شک به خود

    نیازی به گفتن نیست که پا به عرصه گذاشتن به عنوان یک کارآفرین یک تلاش استرس زا است.

    برخلاف یک کارمند در مشاغل سنتی، شما مستقیماً مسئول سودآوری کسب و کار هستید. هیچ ساختار شرکتی بزرگتر و‌ بالادستی وجود ندارد که برای زمانی که اوضاع خراب می‌شود، راه چاره‌ای ایجاد کند. و در روزهای اولیه، تعطیلات به معنای اتلاف زمان از رشد کسب و کار شما است.

    اما فقط به این دلیل که ریسک‌ها بیشتر است به این معنی نیست که سطح استرس شما نیز باید بالاتر باشد. ورزش منظم و مدیتیشن به آرامش ذهن کمک زیادی می‌کند و برای بدن نیز مفید است. و از آنجایی که شما رئیس خود هستید، می‌توانید هر زمان که دوست دارید یک استراحت سریع داشته باشید و برنامه‌های شخصی خود را برای ارتقای آرامش تنظیم کنید.

    اگر احساس می‌کنید دلسرد شده‌اید، یک ابزار انگیزشی قدرتمند این است که نگاهی به لیست اهداف و وظایف خود بیندازید. درک کنید که چگونه وظایفی که برای امروز تعیین کرده‌اید نتیجه مستقیمی در دستیابی به اهداف شما در آینده دارد.

  • استخدام کارمندان

    اکنون که کسب و کار شما رشد کرده‌است، زمان آن فرا رسیده‌ که وظایف را محول کنید. اما یافتن کارمند می‌تواند برای یک کارآفرین جوان برای اولین بار کار دشواری باشد.

    شما به دنبال فردی با نگرش خوب و مهارت‌ها و توانایی‌هایی هستید که با وظایفی که در نظر دارید مطابقت داشته باشد. کارمندی با این ویژگی‌ها می‌تواند به طرز شگفت‌آوری زیرک و پویا باشد.

    اگر فرهنگ سازمانی‌‌ را به گونه‌ای توسعه دهید که ویژگی‌های مورد نظر شما را آشکار کند، جذب افراد مناسب به شغل مربوطه آسان‌تر خواهد بود و محک زدن و اطمینان از وفاداری آنها نیز همینطور همچنین به این فکر کنید که کجا به دنبال چنین افرادی هستید. افراد با استعداد اغلب همگی در یک دایره کوچک زندگی نمی‌کنند.

    کارگران از راه دور یک انتخاب عالی برای کارآفرین هستند. جذب از راه دور به این معنی است که شما به منطقه محلی خود محدود نیستید. شما می‌توانید به دنبال افراد ماهر در شهرها یا حتی کشورها باشید. این امر می‌تواند در نهایت باعث صرفه‌جویی در هزینه شما شود و در غیر این صورت هزینه‌هایی صرف ایجاد یک دفتر فیزیکی ‌خواهد شد.

    اگر تصمیم به استخدام از راه دور دارید، آگهی شغلی شما کلید یافتن استعداد مناسب برای شغل است. در آگهی مشخص کنید که به دنبال چه چیزی هستید و متقاضی باید چه چیزهایی را به میدان بیاورد. شما می‌توانید پیشاپیش در مورد وظایفی که آنها باید انجام دهند رک و رو راست صحبت کنید و در نتیجه از بسیاری از سوء برداشت‌ها پیشگیری کنید.

  • یافتن مشتریان

    یک شرکت کوچک‌تر شرایط سخت‌تری برای جذب مشتری پیش‌‌رو دارد.

    بودجه بازاریابی شما اجازه نمی‌دهد به وسعت یک شرکت بزرگ یا چند ملیتی مخاطب جمع‌آوری کنید. چرا که مردم تمایل دارند ارتباط خود را با برندها و شرکت‌های معروفی که قبلاً با آن‌ها آشنایی داشتند، حفظ کنند.

    اما نگران نباشید، یک شرکت کوچک می‌تواند مزیت بزرگی در قیمت گذاری داشته باشد. شرکت‌های بزرگ تمایل دارند هزینه بیشتری دریافت کنند و برای بسیاری از مشتریان این موضوع کافی‌است تا شما را به یک برند جا افتاده ترجیح دهند. اطمینان حاصل کنید که کیفیت محصول یا خدماتی که ارائه می‌کنید در سطح بسیار بالایی قرار دارد به طوریکه سال‌های سال مشتریان خود را حفظ خواهید کرد.

در نتیجه کارآفرین جوان بودن ممکن است یک چالش باشد، اما مطمئناً چالشی غیرقابل حل نیست. بنابراین از چالش ها و مشکلات احتمالی پیش روی خود از قبل آگاه باشید تا بتوانید برای حل آنها آماده باشید. پشتکار و اشتیاق به هموار کردن مسیر موفقیت شما کمک زیادی می کند. در این راه صبور باشید و انرژی خود را حفظ کنید. این تازه شروع کار طولانی و پر فراز و نشیب اما پربار شما به عنوان صاحب یک کسب و کار مستقل است.