021-88382662

وبلاگ

دسته بندیها
  • همه
  • مقالات

فرمول سود در مدل کسب و کار

چهارمین انتخاب در طراحی مدل کسب و کار انتخاب فرمول سود است که در مقاله تحلیل مدل کسب و کار برای کارآفرین ها مطرح شد. در این مقاله به تشریح این بخش می‌پردازیم. تحلیل فرمول سود یک کسب و کار...

طرح ورود به بازار در مدل کسب و کار

سومین انتخاب در طراحی مدل کسب و کار طرح ورد به بازار است که در مقاله تحلیل مدل کسب و کار برای کارآفرین ها مطرح شد. در این مقاله به تشریح این بخش می‌پردازیم. ویژگی‌های کسب و کارهای خطرپذیر جدید...

مدیریت فناوری و عملیات در مدل کسب و کار

دومین نقطه شروع در طراحی مدل کسب و کار مدیریت فناوری و عملیات است که در مقاله تحلیل مدل کسب و کار برای کارآفرین ها مطرح شد. در این مقاله به تشریح این بخش می‌پردازیم. بعد از تعریف کردن گزاره...

ارزش پیشنهادی مشتری در مدل کسب و کار

اولین انتخاب در طراحی مدل کسب و کار انتخاب ارزش پیشنهادی مشتری است که در مقاله تحلیل مدل کسب و کار برای کارآفرین ها مطرح شد. در این مقاله به تشریح این بخش می‌پردازیم. نقطه شروع برای طراحی مدل کسب...

تحلیل مدل کسب و کار برای کارآفرین ها

مدل‌ها برای درک و پیش‌بینی پدیده‌ها استفاده می‌شوند. برای مثال، یک مدل معماری، یک توضیح ساده شده از یک ساختمان و ترسیم عناصر ساختاری کلیدی آن است. یک مدل علمی، یک سیستم را به صورت فرضیه‌های علت و معلول بیان...

بخش بندی بازار یک استراتژی هوشمند برای موفقیت

انواع مختلفی از افراد وجود دارند و این افراد تقریباً به همان اندازه الگوهای خرید مختلفی از خود به نمایش می‌گذارند. این حقیقت ساده را افراد مسئول در زمینه تحقیقات بازار، توسعه محصول، قیمت گذاری، فروش و استراتژی به خوبی...

ترسیم موقعیت رقابتی شما

هشت هفته! تنها همین مدت زمان بود که آغاز به کار انقلابی آیفون شرکت اپل در ژوئن 2007 را از تلفن همراه  Razr2 نسل آینده موتورولا در 24 آگوست جدا کرده است. قبل از رونمایی جانشین Razr که مجله پی‌سی...

بارآفرینی مدل کسب و کار

در سال ۲۰۰۳، شرکت اپل با معرفی آی‌پاد (iPod) به همراه فروشگاه اینترنتی آیتونز، انقلابی در بازار سرگرمی‌های قابل حمل به‌وجود آورد، بازار جدیدی خلق و شرکت را متحول کرد. در کمتر از سه سال، ترکیب آی‌پاد و آیتونز به...

خلق ارزش از طریق نوآوری در مدل کسب و کار

آیا شرکت شما می‌تواند از یک مدل کسب و کار جدید سود ببرد؟ برای پاسخ به این پرسش، 6 سوال این مقاله را پاسخ دهید. شرکت‌ها اغلب تلاش‌های قابل توجهی برای نوآورانه کردن فرآیندها و محصولات خود انجام می‌دهند تا...

نوآوری تحول آفرین چیست؟

نظریه نوآوری تحول آفرین یا Disruptive Innovation در سال 1995 مطرح گردید و یک روش تفکر قدرتمند برای رشد مبتنی بر نوآوری محسوب می‌شود. رهبران شرکت‌های کارآفرینی کوچک زیادی از این نظریه به عنوان یک الگوی راهنمای خود تمجید می‌نمایند...

رقابت در سفرهای مشتری

باید در هر مرحله‌ای از سفر مشتری ارزش جدیدی بیافرینید. انفجار فناوری‌‌‌‌های دیجیتال طی دهۀ گذشته مشتریان «توانمندی» را به وجود آورده است که به گونه‌ای در استفاده از ابزار و اطلاعات کارشناس شده‌اند که می‌‌‌توانند از فرصت‌‌‌‌ها استفاده و...

واقعیت در خصوص تجربه مشتری

نقاط تماس بشدت در شرکت‌ها مورد توجه هستند؛ موقعیت‌های حیاتی که مشتریان در آن با شرکت و پیشنهادات آن در خرید محصول و پس از آن تعامل می‌کنند. امّا تمرکز  ضعیف برای به حداکثر رساندن میزان رضایت در این بزنگاه...

چرا مدل های کسب و کار اهمیت دارند؟

یک مدل کسب و کار خوب با بینشی نسبت به انگیزه‌های انسانی شروع شده و با جریان قدرتمند از سود تمام می‌شود. مدل کسب و کار یکی از کلمات بسیار پرکاربرد دوران شکوفایی اینترنت بود و به‌طور دائمی به‌کار گرفته...

نحوه استفاده از تفکر طراحی برای انجام کارهای بزرگ

نگاهی به روند تکامل تفکر طراحی از گذشته تا به حال در اکثر مواقع طراحی فرایندی بود که روی موارد فیزیکی اجرا می‌شد. ریموند لویی قطار طراحی می‌کرد. فرانک لوید رایت خانه طراحی می‌کرد. چارلز ایمز طراح اسباب و اثاثیه...

کدام استارتاپ ها دوام می آورند و مقیاس پذیر هستند؟

چرا بسیاری از استارتاپ ها‌، علی‌رغم برخورداری از مشتری، پول و چشم‌اندازی امیدبخش، شکست می‌خورند؟ اگر از سرمایه‌گذاران خطرپذیر بپرسید، احتمالاً پاسخی که می‌شنوید  این است که آن‌ها مشکل «مقیاس‌پذیری» دارند. اما مقیاس‌پذیری به چه معناست؟ سرمایه‌گذارهای خطرپذیر معمولاً آن...

تحلیل ارزش طول عمر مشتری

مقدمه‌ای بر ارزش طول عمر مشتری مشتریان به‌طور فزاینده به عنوان دارایی‌هایی مدنظر قرار می‌گیرند که برای شرکت ارزش به وجود می‌آورند. شرکت‌ها برای پرورش این دارایی‌ها، روی سه استراتژی مدیریت مشتری‌ها تمرکز می‌کنند: (۱) جذب دارایی، جذب مشتری‌های جدید...

هزینه جذب مشتری: نحوه محاسبه و بهبود آن

همزمان با پیدایش شرکت‌های اینترنتی و کمپین‌های تبلیغاتی قابل پیگیری آنلاین، استفاده از سنجه هزینه جذب مشتری (CAC) در حال افزایش است. در گذشته شرکت‌ها مجبور بودند تبلیغ‌هایی کلی برای همه مخاطب‌ها (Shotgun Marketing) ارائه کنند و با استفاده از...

مهارت های یک رهبر استراتژیک

ناتان روتشیلد، سرمایه‌گذار و بانکدار انگلیسی می­گوید: ثروت زیاد زمانی بدست می‌آید که گلوله توپ‌ها در بندرگاه بیفتند، نه وقتی ویولون در سالن رقص نواخته می‌شود. روتشیلد متوجه بود که هر چه محیط غیرقابل پیش‌بینی‌تر باشد، فرصت بیشتری خواهید داشت،...

5 عامل شکست محصولات جدید در بازار به همراه راهکار

جلب توجه مشتریان به سوی محصولی جدید در بازار چالش بزرگی است. در این مقاله پنج عامل شکست محصولات جدید در بازار و چگونگی اجتناب از بوجود آمدنشان را بررسی میکنیم.   در شرکتی که تخصصش عرضه‌ی محصولات جدید به...

آیا یک واحد کسب و کار می تواند دو مدل درآمدی داشته باشد؟ - موردکاوی

در حالیکه دو واحد کسب و کار شرکت شر فارماسوتیکال (Scherr Pharmaceuticals)، مستقر در فرانکفورت، فرایند ادغام خود را تکمیل می‌کردند، این‌طور به‌نظر می‌رسید که زمان توجه به یک مسئله آزاردهنده فرا رسیده است: این نهاد مرکب هیچ مدل درآمدی...

رایج ترین علل شکست برنامه های تجربه مشتری

بیشتر برنامه‌‌های تجربه مشتری (CX) استراتژیک محسوب می‌‌شوند، اما به‌سرعت از اهداف کسب و کار دور می‌‌شوند و صرفاً ماهیت ردیابی معیارهای تجربه مشتری را به خود می‌‌گیرند. زمان به‌آرامی می‌‌گذرد، داده‌‌ها روی هم انباشته می‌‌شوند، و برنامه فلج می‌‌شود....

11 بهانه بنیان گذاران در عدم درخواست برای ورود به شتابدهنده ها

در این مطلب به 11 مورد از بهانه هایی که بنیان‌گذاران برای عدم ورود به شتاب دهنده ها دارند، می‌پردازیم. #1 به سرمایه‌گذار نیاز داریم، نه شتاب دهنده آیا پول واقعاً تنها عامل تعیین‌کنندۀ مورد نیازتان برای پیشرفت است؟ در...

کارهایی که باید با نقشه سفر مشتری خود انجام دهید!

ترسیم نقشه تمامی گام‌هایی که یک مشتری هنگام تعامل با شرکت شما برمی‌دارد، روشی قدرتمند برای بهبود تجربه او است. نقشه سفر مشتری آنچه مشتریان می‌خواهند انجام دهند، موانعی که با آن‌ها روبرو می‌شوند و احساس آن‌ها حین همه تعاملات...

تجربه کاربری عالی تضمین کننده تجربه مشتری عالی نیست

ساخت یک محصول بسیار جذاب با کاربری آسان یک مسئله است. اما خلق یک تجربه عالی که در طول زمان به‌طور پیوسته بهتر می‌شود، لذت‌بخش می‌ماند و حیطه عمل آن گسترد‌ه‌تر می‌شود، مسئله دیگری است. مورد اول تجربه کاربری است....

چگونه شتابدهنده ها می توانند کسب و کارتان را موفقیت بیشتری برسانند؟

برای استارتاپ‌ هایی که می‌‌خواهند موفقیت ابتدایی‌شان را افزایش دهند راه‌‌های زیادی وجود دارد و یکی از راه‌‌های محبوب کمک گرفتن از شتابدهنده استارتاپ است. شتابدهنده های استارتاپی، در حالی که شبیه به سرمایه‌گذاران فرشته و انکوباتورها یا مراکز رشد...

استفاده از نقشه سفر مشتری برای بهبود تجربه مشتری

نقشه سفر مشتری ایده بسیار ساده‌ای است: نموداری که مراحل مشارکت مشتری(ها) با شرکتتان را نشان می‌‌دهد، خواه محصول باشد، یا تجربه آنلاین، یا تجربه خرده‌فروشی، یا خدمتی، یا هر گونه ترکیبی از آنها هر چه نقاط تماس بیشتر باشد،...

درک تجربه مشتری

تجربه مشتری در سال‌‌های اخیر به عبارت بسیار رایجی تبدیل شده است، اما، مانند «نوآوری» و «طراحی»، یافتن تعریف روشن و رایجی برای آن واقعاً دشوار است، هرچند که تجربه مشتری بسیاری از شرکت‌‌ها به عنوان تمایزبخش رقابتی بهبود می‌‌یابد....

ایجاد مدل مالی کارآمد برای کسب و کارها

در این مقاله در رابطه با ایجاد مدل مالی کارآمد برای کسب و کارها با موارد زیر آشنا می‌شوید: چرا مدل مالی استارتاپ‌ها بسیار مهم است؟ انواع ساختارهای کارآمد برای ایجاد مدل مالی استارتاپ‌ها چگونگی ایجاد مدل مالی برای استارتاپ‌ها...

مقدمه‌ای بر پیش بینی رشد و درآمد

پیش بینی رشد درآمد و عایدی ها از عوامل تاثیرگذار بر تجزیه و تحلیل سهام هستند و دپارتمان‌هایی نیز در این زمینه به وجود آمده‌اند. این دپارتمان‌ها به دنبال گسترش ابزارها و مدل‌هایی هستند تا بتوانند پیش‌بینی کنند کدام صنایع...

سنجش نتایج اثر شبکه ای بر استراتژی و مدل کسب و کار

تا کنون اطلاعات باکیفیت و زیادی درباره اثر شبکه ای (Network Effect) منتشر شده است. این اطلاعات نشان می‌دهند که اثر شبکه‌ای «چه»، «چه نوع» و «چگونه» ارزشی را برای شرکت فراهم می‌کند و شرکت چگونه از مزایای اثر شبکه‌ای...

رشد وایرالی در شرکت های SaaS

نکاتی برای وایرال کردن محصولات و کاهش هزینه‌های جذب مشتری مدیران شرکت پوینت ناین، توانستند روی شش استارتاپی سرمایه‌گذاری کنند که ویژگی‌های منحصر به فردی داشتند. محصولات این شرکت‌ها پتانسیل این را داشتند که ذاتا وایرال شوند (محصولات‌شان مکانیزم رشد...

باورهای اشتباه شرکت های SaaS درباره دستیابی به تناسب محصول و بازار

«ما به تناسب بین محصول و بازار (Product/Market Fit) دست پیدا کرده‌ایم.» «ما به دنبال رسیدن به تناسب محصول و بازار هستیم.» «ما در حال افزایش بودجه‌مان هستیم تا بتوانیم به تناسب بین محصول و بازار دست پیدا کنیم.» «افزایش...

شتابدهنده ها چه کار می‌کنند؟

رونق استارتاپ ها و سرمایه‌گذاری خطر پذیر (VC) در سال‌های اخیر که تبلیغات گسترده‌ای پیرامونشان شده با ظهور بازیگران جدیدی در اکوسیستم های استارتاپی همزمان شده است. یکی از این بازیگران یعنی شتابدهنده های استارتاپی توجه بسیاری را به خود...

مدل کسب و کار تحول آفرین

چگونه می‌توان گفت که شما مدل کسب و کار تحول آفرین دارید؟ معمولاً تحول یک صنعت را با پذیرش یک فناوری جدید مرتبط می‌دانیم. اگرچه فناوری‌های جدید، اغلب عوامل اصلی هستند، اما هرگز به تنهایی یک صنعت را متحول نکرده­اند....

معرفی استارتاپ‌های موفق صنایع خلاق در حوزه دیداری و شنیداری

استارتاپ‌های حوزه دیداری و شنیداری یکی از حوزه‌های کمتر شناخته شده در صنایع خلاق هستند. این حوزه در عین حال که بسیار کاربردی است اما نسبت به سایر استارتاپ‌ها کمتر شناخته شده‌اند. برای بسیاری از ما پیش آمده که هنگام...

صنایع خلاق از گذشته تا امروز

«صنایع خلاق» به مجموعه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی گفته می‌شود که از دانش و اطلاعات به عنوان عنصر اساسی خود بهره‌مند می‌شوند. این گونه صنایع که به طور روز افزون به میزان بیشتری مورد توجه قرار می‌گیرند، تحت عنوان «صنایع فرهنگی»...

اقتصاد پساکرونایی؛ سناریوهای «یو شکل» (U) و «تیک شکل» (√)

پس از بررسی مخاطرات و تاثیرات کرونا بر جهان، باید به یک سوال پاسخ داد؛ فرم تغییر جهان به چه شکل خواهد بود؟ مجمع جهانی اقتصاد برای این پرسش که تقریبا تمام اقتصاددانان و صاحب‌نظران روی آن کار می‌کنند، دو...

کاربرد تکنولوژی هایی چون هوش مصنوعی در صنعت مد و پوشاک

در سال­های اخیر، برندها با کمک هوش مصنوعی سعی کرده ­اند تا تجربه­ ی خرید مشتریان را بهبود بخشیده، داده ­ها را آنالیز کنند، میزان فروش را افزایش دهند، روندها را پیش ­بینی کنند و در موارد انبارداری از آن...

شتابدهی و شتابدهنده داری به سبک TechStars

در دنیای امروزه Disruption ها اجتناب ناپذیر هستند و اگر شرکت یا سازمانی بخواهد مطمئن باشد که آمادگی لازم برای اقدامات متناسب با این Disruptionها را داشته باشد، احتیاج به یک پلتفرم نوآوری دارد. شبکه جهانی TechStars که به عنوان...

نوآوری باز به واسطه ی اجرای دوره های شتابدهی درون سازمانی یا شتابدهی سازمانی

در بررسی دوره های شتابدهی مبتنی بر شراکت با مجموعه های بزرگ به چهار کارکرد جالب شتابدهنده ها برای سازمان های بزرگ می رسیم که در ذیل به بررسی کلی این چهار مدل و نمونه های اجرا شده ای از...

منتور مانیفستی یا مانیفست منتورشیپ…

یکی از خدمات غیر ملموس شتابدهنده ها و البته نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر منتورشیپ یا منتورینگ هست. خدمت یا سرویسی که همه اداعای ارایه آن را دارند ولی به نظر کارآمد نمی آید. اوایل فعالیتم در اکوسیستم کارآفرینی با مطلب...

وام قابل تبدیل به سهام راهکاری نوآورانه در استیج های پایه

در پست قبلی کمی از مصایب و مشکلات سرمایه گذاری در استیج های بذری صحبت کردیم. مشکل اصلی در سطوح پایه ناتوان بودن در احراز ارزش های یک کسب و کار نوپاست.     یکی از راهکارهایی که اکوسیستم های...

ورود به شتابدهنده بهتره یا مستقل حرکت کردن؟

تکنولوژی را چنانچه در یک نگاه کلی به تکنولوژی سخت و نرم تقسیم کنیم شتابدهی و شتابدهنده ها از جمله ی تکنولوژی هایی نرمی است که جامعه ی غربی در نگاه خود به توسعه بهره برداری از نیروی انسانی به...

چالش ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها در استیج‌های پایه

مشکلات استارتاپ ها و سرمایه گذاران در مقاطع اولیه برای تقسیم سهم از مسائلی است که غالبا درد آن در ادامه ی مسیر همراه بنیانگذاران و شرکت های سرمایه گذاری همواره احساس می شود. معمولا پس از سرمایه گذاری به...

استارتاپ یا شرکت کوچک ؟ مسئله این است

یکی از موضوعاتی که اساساً در اکوسیستم کارآفرینی ایران کماکان محل اختلاف است خود کلمه‌ی استارتاپ و تعبیر درست آن است. ادبیات غربی چند نکته‌ی مهم را در این مورد گوشزد می‌کند. ویژگی اولی که در استارتاپ نامیدن یک کسب...