اخبار / 70 Jan 01

11 بهانه بنیان گذاران در عدم درخواست برای ورود به شتابدهنده ها

در این مطلب به 11 مورد از بهانه هایی که بنیان‌گذاران برای عدم ورود به شتاب دهنده ها دارند، می‌پردازیم.

#1 به سرمایه‌گذار نیاز داریم، نه شتاب دهنده

آیا پول واقعاً تنها عامل تعیین‌کنندۀ مورد نیازتان برای پیشرفت است؟ در این صورت، جذب سرمایه باید فوق‌العاده آسان باشد. اما پول باعث رشد و مقیاس پذیری نمی‌‌شود. البته برای شما زمان می‌خرد. مهارت‌ها، دانش، یک شبکه و اجرای منسجم باعث رشد و مقیاس پذیری می‌‌شود. با در نظر گیری این عوامل، 3 ماه در شتاب دهنده مانند 3 سال زندگی عادی است. در طول آن زمان، شرکتی را ایجاد خواهید کرد که وقتی با سرمایه‌گذاران می‌‌نشینید، آنها سعی می‌‌کنند تا شما را متقاعد کنند، نه اینکه شما آنها را متقاعد کنید.

#2 ما پول بیشتری نسبت به پیشنهاد شتاب دهنده شما نیاز داریم

چرا به سرمایه بیشتری نیاز دارید؟ آیا برای ایجاد محصول‌تان، یافتن مشتریان بالقوه، رشد پایۀ دانش‌تان، و کسب کشش (Traction) است؟ خب، خبر خوب این است که: مقدار سرمایه پیشنهادی جذاب نیست. بلکه توانایی انجام سریع‌تر، هوشمندانه‌تر و ارزان‌تر تمامی آنها جذاب است. همچنین دسترسی به سرمایه‌گذارانی که اکنون به تماس شما پاسخ نمی‌‌دهند، جذاب است. سرمایه‌گذاران مرحله بذرمایه می‌‌خواهند سوخت رشد تامین کنند. می‌‌خواهند مقدمات این افزایش را تأمین کنند. شتاب دهنده محل شروع این کار است. آیا از قبل شروع کرده‌اید؟ اگر چنین است، وقتتان را هدر نمی‌‌دهیم.

#3 می دانیم چه کار می‌‌کنیم

پس مطمئناً، این فهرست را نخوانید. کارهای بهتری برای انجام دادن دارید! رد کردن سرمایه‌گذاران، استخدام تیم فروش و بازاریابی، مقیاس پذیری برای تامین تقاضای رو به رشد، همه چیزهایی است که شرکتی که می‌‌داند چه کار می‌‌کند انجام می‌‌دهد. خب، اگر این کارها را هنوز انجام نداده‌اید، این نکته را در نظر بگیرید: چرا هنوز این اتفاق نیافتاده است؟ چگونه می‌‌تواند زودتر رخ دهد؟ اگر مطمئن نیستید که پاسخ چیست، مایلیم در شتابدهنده با شما صحبت کنیم.

#4 شما خوبید، اما به دنبال بهترین شتاب دهنده دنیا هستیم

شما شتابدهنده خوبی هستید. می‌‌دانید چه کسی به وای کامبینیتور (Y-Combinator) مراجعه کرده است؟ درو هوستون از دراپ‌باکس. می‌‌دانید چه کسی اولین بار وقتی از وای کامبینیتور درخواست کمک کرد رد شد؟ باز هم درو هوستون از دراپ‌باکس. می‌‌دانید چه کس دیگری به وای کامبینیتور مراجعه کرده است؟ برایان چسکی از AirBnB، که باز هم در ابتدا از وای کامبینیتور پاسخ رد شنید. سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که: اگر وای کامبینیتور کلید آیندۀ شماست، چطور می‌‌خواهید به آنجا برسید؟ وای کامبینیتر به یک چیز اهمیت می‌‌دهد: کشش. کشش زیادی دارید؟ آیا می‌‌دانید کشش از کجا می‌‌آید؟

#5 وقتی برای شتاب دهنده نداریم

چه کاری در سه ماه آینده انجام می‌‌دهید که از برگزاری 100 جلسه با مشتریان بالقوه، سرمایه‌گذاران و کارشناسان صنعت با ارتباطات بی‌نظیر در کسب و کار بهره‌وری بیشتری داشته باشد؟ طرحی را به ما نشان بدهید که ارزش درازمدت بیشتری از آن را برای شرکت‌تان به ارمغان بیاورد. آن موقع می‌‌گوییم که وقتی برای شتابدهنده ندارید. هیچکدام از استارتاپ‌های شتابدهنده نگفته‌اند اتلاف وقت است.

#6 در حال حاضر مشتری داریم

آیا رشد ماهانه شما 15-20 درصد است؟ استارتاپ‌ها به این خاطر نابود نمی‌‌شوند که نمی‌‌توانند مشتری بیابند یا نمی‌‌توانند محصولاتی را بسازند که مردم می‌‌خواهند. بلکه در انتظار اینکه مشتری‌‌های مناسب آنها را بیابند نابود می‌‌شوند. لذا استارتاپ‌‌های شتابندهنده ها با مدیریت صحیح به خاطر این انتظار نابود نمی‌‌شوند.

#7 تجربه یک مرکز رشد را داشته‌ایم

بسیار خوب. شتابدهنده یک مرکز رشد نیست، و تفاوت آن را درک خواهید کرد. (مقاله شتابدهنده چه کار می‌کنند را مطالعه کنید) بودن در یک مرکز رشد مثل ایستادن در ایستگاه اتوبوس است. منتظر اتوبوس هستید تا بیاید. شتاب دهنده شبیه به این است که پشت فرمان یک اتوبوس با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت باشید، با اینکه تا به حال هیچ اتوبوسی را نرانده‌اید.

#8 نمی خواهیم هیچ‌کسی ایدۀ ما را بدزدد

نگران مسئلۀ اشتباهی هستید: دزدیده شدن ایده‌‌های خوب عادی است، بنابراین تنها راه برای بقا پیشروی سریع‌تر، عاقلانه‌تر و اجرای بهتر از هر کس دیگری است. به شبکه‌ای نیاز دارید که به شما امکان دهد اول باشید. این همان چیزی است که شتاب دهنده به شما کمک می‌‌کند، انجام دهید. هیچ‌کس در این کسب و کار با مخفی نگه‌داشتن برنده نمی‌‌شود. شما هم همینطور.

#9 به نظرمان گام رو به عقبی خواهد بود

یک گام رو به عقب از کجا؟

آیا هم‌اکنون زیاد پیشرفت نکرده‌ایم؟

آیا یک کسب و کار جهانی سریع‌الرشد دارید، محصول بی‌نظیر نسبت به رقبایتان می‌‌فروشید، که تنها مشکلتان این است که نمی‌‌توانید افراد جدید را به سرعت کافی استخدام کنید تا پا‌به‌پای افزایش تقاضا پیش روید؟ اگر چنین است، پس جواب سوال فوق بله است. برای شتاب دهنده خیلی پیشرفته هستید.

#10 شتاب‌دهندگان برای بچه‌‌ها و دانشجویان هستند

میانگین ​​سن بنیان‌گذاران حدود 30 است. در میان مفاخر شتابدهنده­ها افراد مختلفی وجود دارند: استاد دانشگاه، دارندگان مدیریت ارشد کسب و کار، مهندسان، افرادی با تجربۀ سطح بالای مدیریت 15 ساله شرکت‌‌های بزرگ. روی افرادی سرمایه‌گذاری می‌شود که به‌شدت روی خودشان سرمایه‌گذاری کرده‌اند. لازم نیست دانشمند باشید، اما دانشمندی را می‌‌شناسیم که شتاب دهنده را توصیه کند.

#11 به دنبال عرضه عمومی سهام هستیم

تبریک. احتمالاً راه بسیار جالبی برای جمع کردن پول است. مخالف آن نیستیم. با این حال، به ما بگویید وقتی پول داشته باشید، چه کاری با آن انجام خواهید داد؟ آیا از قبل شبکه عمیقی از مربیان رده‌بالا دارید که به شما در کسب اعتبار و مشتریان و شرکای استارتژیک کمک می‌‌کنند؟ نرخ شکست در استارتاپ‌‌ها پس از عرضه عمومی سهام آنها احتمالاً بیشتر از نرخ شکست متوسط است. جمع کردن پول زیاد هرگز مسائل اساسی تجاری را حل نمی‌‌کند که همه ما با آنها روبرو می‌‌شویم.

منبع

برچسب ها

مطالب مشابه دیگر

این مطالب هم با آنچه شما مطالعه کردید نزدیک مرتبط است . پیشنهاد می شود مطالعه کنید

 فرمول سود در مدل کسب و کار

فرمول سود در مدل کسب و کار

چهارمین انتخاب در طراحی مدل کسب و کار انتخاب فرمول سود است که در مقاله تحلیل مدل کسب و کار برای کارآفرین ها مطرح شد. در این مقاله به تشریح این بخش می‌پردازیم. تحلیل فرمول سود یک کسب و کار...

ستارگان نوآوری داوین
 طرح ورود به بازار در مدل کسب و کار

طرح ورود به بازار در مدل کسب و کار

سومین انتخاب در طراحی مدل کسب و کار طرح ورد به بازار است که در مقاله تحلیل مدل کسب و کار برای کارآفرین ها مطرح شد. در این مقاله به تشریح این بخش می‌پردازیم. ویژگی‌های کسب و کارهای خطرپذیر جدید...

ستارگان نوآوری داوین

مدیریت فناوری و عملیات در مدل کسب و کار

دومین نقطه شروع در طراحی مدل کسب و کار مدیریت فناوری و عملیات است که در مقاله تحلیل مدل کسب و کار برای کارآفرین ها مطرح شد. در این مقاله به تشریح این بخش می‌پردازیم. بعد از تعریف کردن گزاره...
ستارگان نوآوری داوین