این یک واقعیت است که وجود یک اثرهنری در محیط کاری ، میتواند به محیط جذابیت ببخشد و حتی موجب افزایش بهره وری و درآمد شما شود. در ادامه ما قصد داریم ، توضیح دهیم که چرا اثرهنری می تواند ارزشمند باشد و چطور میتواند یکی از ملزومات سرمایه گذاری در کسب کار شما باشد.

 

10 دلیل برای اینکه چرا کسب و کارها باید بر روی آثار هنری در محل کار خود سرمایه گذاری کنند ؟

ارزش هنر در محل کار بسیار نادیده گرفته شده است. اضافه شدن آثار هنری به محیط های کاری ، می تواند ذهن یک نفر را از یکنواختی دور کند و به او کمک کند تا در چارچوب ذهنی سازنده تری قرار گیرد. هرکسی، خواه به هنر علاقه مند باشد یا نه، می تواند از تأثیر مثبتی که داشتن مقداری هنر در محیط کار دارد، بهره مند شود. با این حال، سوال واقعی این است که آیا کسب و کارها باید ازهنر برای طراحی ساختمان ها و دفاتر خود سرمایه گذاری کنند؟ در حالی که برخی از افراد ممکن است ارزش خرید آثار هنری برای ادارات را نبینند، اما این درحالیست که ده ها دلیل وجود دارد که چرا باید این کار را انجام دهید!

 

  • یکنواختی دیوارهای خود را بشکنید

در طراحی داخلی اداری، هنر همیشه یک ویژگی محبوب بوده است. شرکت ها به طور فزاینده ای از هنر در دفاتر خود استفاده می کنند زیرا مفید و موثر بودن ان همواره ثابت شده است. نگاه کردن به فضاهای سفید خالی خسته کننده است. افزودن هنر به دیوارها می تواند به از بین بردن یکنواختی و افزایش علاقه به فضای کاری شما کمک کند.

همچنین باعث کمک به تشخیص مناطق خاصی در دفترکار میشود. نصب کردن آثار هنری (تابلو) در محل هایی می تواند، به بازدید کنندگان کمک نماید که راه خود را راحتر بیابند.

  • به افراد چیزی برای دیدن ارائه دهید

شما به ناچار افرادی را در دفتر خود خواهید داشت. چرا چیزی برای تحسین به آنها نمی دهید؟ آثار هنری توجه مردم را جلب می کند، شرکت شما را به یاد ماندنی می کند و به شما کمک می کند که متمایز شوید.

به عنوان مثال، از پذیرایی یا فضای انتظار بی انگیزه خودداری کنید. ایجاد یک نقطه گفتگوی جالب می تواند به کاهش استرس کمک کند، به خصوص اگر مشتریان یا بیمارانی دارید که به طور منظم به جلسات یا قرار ملاقات می آیند.

محیط هنری جذاب می‌تواند یک پس‌ زمینه جایگزین ، برای جلسات ویدیو کنفرانس ارائه کند، زیرا افراد زیادی بصورت دورکاری یا مدل‌های کار ترکیبی فعالیت می‌کنند.

  • پیام های مثبت را منتقل کنید

ممکن است بسیاری از افراد مخالف باشند، اما هنر می تواند جزء ارزشمند هر شرکتی باشد. هنر علاوه بر زیبایی‌شناختی، می‌تواند احساس امنیت را تقویت کند و افراد را از طریق یک هویت مشترک دور هم جمع کند.

طراحی شرکت به شیوه ای حرفه ای و زیبا به مشتریان، کارمندان و بازدیدکنندگان اطلاع می دهد که شما یک کسب و کار درجه یک را اداره می کنید. مشتریان در نتیجه این کار ،  احساس اطمینان بیشتری در انجام تجارت با شما خواهند داشت.

همه باید برای داشتن کلاس کاری تلاش کنند و انجام آن با انتخاب یک اثرهنری حرفه ای به راحتی امکان پذیر است . آثار هنری با کیفیت علاوه بر ارسال پیام های مثبت در مورد فرهنگ سازمان شما، فضایی دلپذیر و محیط کاری دلپذیر را ایجاد می کند.

 

  • تأثیر روانی مثبت ایجاد کنید

بیشتر مردم بر این باورند که هنر تأثیر روانی بر بینندگان دارد و خلق و خوی، فرآیند فکر و باورهای آنها را تغییر می دهد. یک اثر هنری باشکوه واقعاً می توانند روح را آرام کنند و احساس خوبی به ما بدهند. چه یک غروب نفس گیر، چه منظره ای خیره کننده. هنگامی که هنر را نصب می کنید، به بازدید کنندگان خود احساس خوبی نسبت به آمدن به دفتر یا لابی خود خواهید داد.

هنر ما را به بهبود کیفیت زندگی و ایجاد یک محیط آرام‌بخش و جذاب دعوت میکند. انتخاب یک سبک مناسب ، به شرکت اجازه می دهد تا ارتباطات و تجربه کلی انها را بهبود بخشد و ارزش های اصلی خود را به مشتریان منتقل کند.

 

  • کارایی کارکنان خود را افزایش دهید

مطالعات نشان میدهد که هنر با ایجاد یک محیط ارام ، میتواند باعث تحریک خلاقیت ، افزایش بهره وری کارکنان و همچنین کاهش عصبانیت و استرس می شود. همچنین بهتر است هنگام انتخاب رنگ دیوارها نیز ، این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

هنر، علاوه بر بازیابی انرژی ذهنی، رفاه عاطفی و جسمی را بهبود می بخشد و کسب و کار شما را به مکانی تبدیل می کند که مردم می خواهند در آن حضور داشته باشند. یک محل کار با طراحی خوب بهره وری را افزایش می دهد، مردم را شادتر می کند و کارایی را افزایش می دهد. افزودن هنر راهی عالی برای انجام این کار است.

 

پول درآوردن هنر است، کار نیز هنر است و تجارت خوب بهترین هنر است.

(اندی وارهول)

 

  • ارزش و پریستیژ کاری خود را نمایش دهید

به عنوان یک رهبر، اعتبار شما با نمایش آثار هنری در محل کار افزایش می یابد. علاوه بر این ، اجازه دادن به کارکنان برای تفسیر بصری فرهنگ شرکت، مهر تاییدی بر ارزش‌ها است.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند که اجازه دادن به کارمندان برای ارائه و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها هنگام انتخاب آثار هنری، می‌تواند حس کنترل آنها را افزایش دهد. در نتیجه، آنها حس عاملیت را به دست می آورند که می تواند به افزایش عملکرد آنها و بهبود روابط در محل کار کمک کند. این می تواند با تبدیل کردن کسب و کار به یک کارفرمای مطلوب، باعث حفظ کارکنان ، جذب آن ها به فعالیت کاری خود شود. و اینها اغلب به عنوان معیاری برای مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) در نظر گرفته می شود.

 

  • سودآوری در این حوزه

ارزش آثار هنری در طول زمان افزایش می یابد و می تواند به یک دارایی ارزشمند تبدیل شود. جدای از آن، خرید آثار هنری می تواند به شما در صرفه جویی در مالیات کمک کند. آیا می‌دانستید که با خرید آثار هنری می‌توانید از معافیت‌های مالیاتی خاصی برخوردار شوید و حتی می‌توان آن را به عنوان دارایی تجاری حذف کرد؟ این موضوع را با حسابدار خود در میان بگذارید. شاید وقت آن رسیده است که نگاهی به فرصت های سرمایه گذاری هنری بیندازیم!

 

  • دفتر یا ساختمان خود را جذاب تر کنید

هنر یک راه عالی برای تزئین ، زنده کردن و آرامش بخشی به یک فضا است. دفاتر اغلب مملو از میز، راهروهای پر پیچ و خم ، و درب هاست. مغز ما قادر است به راحتی ویژگی های محیطی را به خاطر بسپارد که به عنوان نقطه عطف عمل می کنند و به ما امکان می دهند مسیر خود را در محل کار به یاد بیاوریم. همچنین هنگام راهنمایی افراد برای یافتن مسیرشان به ویژه به بازدیدکنندگان یا کارمندان جدید، موثر است.

با آویز کردن آثار هنری می توانید فضا را جذاب تر کنید. به هر حال، فضای فیزیکی که در آن کار می کنید می تواند تأثیر بسزایی در موفقیت شما داشته باشد. چراکه هیچ کس نمی خواهد در یک محیط زشت یا افسرده کار کند.

 

  • غیر نخبه گرا باشید

هنر به انتقال پیام های مثبت در مورد شرکت شما کمک می کند. هنر، مانند مبلمان اداری ارگونومیک راحت، باید برای شرکت شما یک ضرورت باشد.

از طریق هنر، می توانید درک زیبایی شناسی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جهان را به دست آورید. این یک موقعیت الهام بخش برای مشاغلی است که دائماً ایده های جدیدی برای مشتریان ارائه می دهند و به آنچه در جهان اتفاق می افتد واکنش نشان می دهند.

افرادی که به هنر نگاه می کنند لزوما خلاق تر نیستند، بلکه آنها می توانند به سطح عمیق تر فکری در بحث ها در مورد نوآوری جهانی مشارکت کنند.

 

  • استفاده از آثار چشمگیر و تاثیرگذار

هنر همیشه خارق العاده چشمگیر است. به یاد داشته باشید، برداشت اولیه همه چیز است، هنر می تواند عامل بزرگی در جلب توجه مشتریان باشد. هنر مناسب ، همیشه مردم را تحت تاثیر قرار می دهد و به آنها چیزی برای صحبت می دهد. هنر باید مورد علاقه همه باشد، چه کارمندان، مشتریان و یا حتی نظافتچی.

نکته اصلی این است که داشتن هنر در دفتر کار باید برای همه هدف باشد. این یک سرمایه گذاری مناسب است که در واقع کمتر از آنچه فکر می کنید هزینه دارد. فرقی نمی کند چه نوع تجارتی دارید.

 

روی آثار هنری مناسب برای شرکتتان سرمایه گذاری کنید

شما می توانید هر نوع فضای اداری را با انواع مختلف هنر برای ایجاد جذابیت و خلاقیت در محیط کاری تزئین کنید. قبل از تصمیم گیری، به اندازه ، شکل و رنگ اثر هنری فکر کنید.

نقاشی‌ها، نقاشی‌های دیواری، مجسمه‌ها و عکس‌ها تنها چند نمونه از انواع مختلف آثار هنری موجود هستند. همچنین می توانید به یک هنرمند سفارش دهید تا آثار هنری سفارشی برای دفتر یا کسب و کار شما ایجاد کند.

مهم ترین سوالی که باید در نظر بگیرید این است که چه نوع پیامی را می خواهید با هنری که انتخاب می کنید ارسال کنید.هنر راهی عالی برای انتقال فرهنگ و ارزش های شرکت شماست. همچنین این یک راه عالی برای پذیرایی و فراگیرتر کردن محل کار شما برای همه است.

انواع مختلفی از آثار هنری برای انتخاب وجود دارد، مانند صنایع دستی که به دلیل داشتن نماد ملی و فرهنگی ، هنری باارزش به شمار می آید. اما مهم است که در نظر بگیرید که کدام یک به بهترین وجه فرهنگ و ارزش های شرکت شما را نشان می دهد. قبل از نهایی کردن هر کاری، درک اهداف کسب و کار و هماهنگی با فرهنگ شرکت شما بسیار مهم است. شما باید به هر قیمتی از بیگانگی مخاطب هدف خود جلوگیری کنید.

چند نمونه کسب و کار های هنری موفق

فروشگاه محصولات هنری

(درآمد ۵۱.۶ دلار در سال)

دارای ۱ بنیان گذار

 

طراح گرافیک

درآمد ۱۰.۵ هزار دلار در سال

۱ بنیان گذار و ۱ نفر کارمند

 

فروش آواتار

درآمد ۵۶.۴ هزار دلار در سال

۳ بنیان گذار و ۳ کارمند

 

  • Mapply

فروش چاپ های هنری رنگی

درآمد ۱۸۰ هزار دلار در سال

۲ کارمند

 

  • sarahpaintspets

فروش تابلوهای نقاشی از حیوانات خانگی

درآمد ۴۲ هزار دلار در سال

۱ بنیان گذار و ۱ کارمند

 

  • Astrography

فروش آثار هنری حوزه نجوم

درآمد ۱.۰۸ میلیون دلار در سال

۳ بنیان گذار و ۳ کارمند

 

  • Art lovers Australia

گالری هنری آنلاین (ایجاد بستری برای فروش آثار هنری هنرمندان مختلف)

درآمد ۱.۹۲ میلیون دلار در سال

۲ بنیان گذار و ۴ کارمند

 

  • Soundwave Art

فروش محصولات با بارکد صدا (موج صوتی)

درآمد ۳۰ هزار دلار در سال

۲ بنیان گذار و ۱ کارمند

 

  • com

سازه های هنری با فولاد برای طراحی داخلی

درآمد ۴.۹۸ میلیون دلار در سال

۲ بنیان گذار و ۴۳ کارمند

 

  • Stencil stop

ساخت و فروش انواع شابلون های هنری

درآمد ۹۶۰ هزار دلار در سال

۱ بنیان گذار و ۹ کارمند

 

  • Amrit Pal Singh

فروش محصولات هنری این هنرمند(بیشتر در قالب NFT)

این هنرمند تونسته از طریق هنرش ۵۷ توکن NFT غیر قابل تعویض بفروشد

درآمد ۱.۳۲ میلیون دلار در سال

۱ بنیان گذار و ۲ کارمند

 

۷ استارتاپ موفق درحوزه هنر

 یک انجمن آنلاین طراحی پارچه است که پارچه سفارشی، کاغذ دیواری، بسته بندی هدیه و چاپ برگردان را ارائه می‌دهد.

 

  • Kuaikan Manhua

یک فروشگاه اینترنتی است که مشتریان می توانند کتاب های کمیک الکترونیکی را خریداری کنند

 

  • Meishubao

یک پلتفرم آموزش نقاشی آنلاین کودکان است

 

  • Startbahn

هدف این استارتاپ ایجاد جامعه ای غنی تر با ارائه فناوری مورد نیاز هنرمندان و سایر علاقمندان به هنر در سراسر جهان است.

 

  • Singulart

 معتقد است که محیط دیجیتال ابزاری حیاتی برای افزایش شفافیت و برابری در بازار هنر است.

 

  • Displate

 یک بازار پوستر فلزی متصل به آهنربا و تولید کننده مستقر در ایالات متحده است.

 

  • MediBang

 یک شرکت ارتباطی مبتنی بر اینترنت است که به مردم کمک می کند تا از طریق هنر ارتباط برقرار کنند.

 

چرا سرمایه گذاری در آثار هنری برای کسب و کار شما مفید است؟

هنر نوعی ارتباط است که می تواند پیام ها یا احساسات را بدون استفاده از کلمات به مردم منتقل کند. هنر به یک شرکت اجازه می دهد تا با استفاده از ان خود را بیان کند و خلاقیت و درک خود را از دنیای اطرافش نشان دهد.

هنگامی که یک شرکت سبک خود را تعیین می کند، می تواند ارزش های اصلی خود را به کارکنان، مشتریان و تامین کنندگان خود منتقل کند و در نتیجه تجربه کلی بهتری را به همراه داشته باشد.

نتیجه گیری: مزایای ملموس هنر محل کار

امیدوارم این مطلب تا حدودی اهمیت آثارهنری در کسب و کار شما را روشن کرده باشد.هنر می تواند برای موفقیت شما مهم باشد، مهم نیست در چه نوع کسب و کاری فعالیت میکنید ، خواه حسابدار، وکیل یا پزشک باشد. علاوه بر این، شما به هنرمندان ایرانی کمک خواهید کرد، که این کار فوق العاده است!