سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی نرم افزار های بازی

سرمایه گذاری در هر کسب و کاری این احتمال را دارد که به سود یا ضرر ختم شود اما انتخاب بهترین کسب و کار عالی‌ترین بازده را به شما می‌دهد. بدیهی است که سرمایه گذاری در حوزه ی نرم افزار های بازی به برترین صنعت در بازار دیجیتال مبدل شده است. این صنعت با فناوری‌های جدید دامنه‌ای آینده‌نگر دارد .

موفقیت بازی‌ها در بازار چگونه مشخص می‌شود؟

موفقیت یک بازی بر اساس چندین عنصر از تحقیقات بازار، ایده بازی تا عرضه آن در بازار است. علاوه بر این، محبوبیت بازی، درآمد و حفظ کاربران نیز موفقیت بازی را تعیین می‌کند.صنعت بازی‌های موبایلی بسیار رقابتی و درآمدزا است.

بازی های موبایل در حال حاضر بیش از 57 درصد از درآمد جهانی بازی ها را به خود اختصاص می دهند و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد. طبق گزارش منتشر شده توسط Super Data Research، تحلیلگران تخمین می زنند که بازار بازی های موبایل تا سال 2030 ارزش خیره کننده 272 میلیارد پوندی خواهد داشت. همچنین در گزارش دیگری توسط Newzoo ، Games & Esports Market Research ، statista آمده است که 50 درصد از درآمد حاصل از صنعت بازی در سال 2022 مربوط به بازی‌های موبایلی است، در حالی که 28 درصد مربوط به بازی های کنسول و 22 درصد مربوط به رایانه شخصی است.

همچنین مجموع درآمد جهانی بازی‌ها در سال 2022 به بیش از 184.4 میلیارد دلار رسید که بازی‌های موبایل نیمی از این مبلغ را تشکیل می‌دهند.با نگاهی به رشد عظیم صنعت بازی های موبایلی، بسیاری از سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در این حوزه هستند.

قابلیت اتصال و بروزرسانی

با در دسترس بودن اتصال به اینترنت گیمرها می‌توانند از یک محیط گیم پلی بدون وقفه لذت ببرند به غیر از گیمرها، حتی برنامه نویسان نیز می‌توانند فورا بازی‌ها را به روز رسانی و باگ های برنامه را اصلاح و بهبود ببخشند و در نهایت گیمرها تنها برای اجرای نسخه اصلاح شده بازی نیاز به آپدیت بازی خود دارند.

سرمایه گذاری در یک پلت فرم

بسیاری ازشرکتهای سازنده بازی‌های موبایل در بازار حضور دارند و به سرمایه گذارانی نیاز دارند که بتوانند در راه‌اندازی بازی‌شان به آن‌ها کمک کنند. بنابراین اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این صنعت سودآود هستید چند راه وجود دارد که می‌توانید دنبال کنید.

  • اگر ایده بازی دارید و آماده سرمایه‌گذاری هستید می‌توانید با یک شرکت سازنده بازی موبایل قرارداد ببندید.همچنین برخی از شرکت‌های سازنده بازی برای توسعه و گسترش ایده‌های بازی خود بودجه نیاز دارند. با این حال سود صرفاً به موفقیت بازی بستگی دارد.
  • سرمایه گذاری بر روی بازی های پرطرفدار موجود در بازار نیز می‌تواند بازده و سود مطمئنی را ایجاد کند. توسعه دهندگان در حین توسعه‌ یک بازی علاقه‌مند به ساخت بازی‌های کاربرپسند هستند که گیمرها را به ماندن در بازی برای مدت طولانی جذب کند. بنابراین بر روی بازی‌های کاربر پسند سرمایه گذاری کنید.
  • توسعه بازی‌های موبایل یک فرآیند پایدار است و رشد آن اجتناب ناپذیر است. سرمایه‌گذاری روی یک بازی، چه یک ایده جدید بازی باشد یا یک بازی محبوب یا هر بازی، امتیازات خاص خود را دارد. گاهی اوقات ممکن است بازده کار بیشتر از سرمایه‌گذاری باشد؛ در حالی که گاهی اوقات نمی‌توان حتی مقداری از سرمایه‌گذاری انجام شده را حفظ کرد.در نهایت توصیه میشود ایده‌ها را دنبال کنید و قبل از سرمایه‌گذاری در بازار تحقیقات لازم را انجام دهید.

شکوفایی صنعت بازی‌های موبایلی

رشد گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در دهه گذشته، یک موهبت برای صنعت بازی‌های ویدیویی بوده است. اکنون بازی‌های موبایلی کلیدی محرک برای رشد صنعت بازی محسوب می‌شوند همچنین تعداد گیمرهایی که یک برنامه بازی موبایل را دانلود می‌کنند هر روزه بیشتر می‌شود گیمرها آماده هستند تا برای بازی‌های پولی و خریدهای درون برنامه‌ای ، پول خرج کنند.

بنابراین سرمایه گذاری روی بازی‌های موبایلی با درآمدزایی بیشتری روبه‌رو خواهد بود و این یک فرصت عالی برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سهام بازی‌های ویدیویی است.

نکاتی که باید قبل از سرمایه گذاری در نظر داشته باشید

هنگامی که پول خود را در پروژه ای سرمایه گذاری می کنید، فاکتورهای زیر را مورد بحث قرار دهید:

  • برنامه ریزی 

    برنامه بازی را مطالعه کنید تا در مورد بازی بدانید. بازی باید جدید و تعاملی باشد تا کاربران را برای گذراندن زمان بیشتری در بازی جذب کند.

  • هزینه مورد نیاز 

    هزینه موردنیاز برای توسعه بازی را تعیین کنید. بحث در مورد سرمایه گذاری قبل از مرحله توسعه به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا روند را ادامه دهید یا خیر.

  • دانش بازی 

    اگرچه شما از نظر فنی از روند توسعه بازی آگاه نیستید، باید دانش اولیه در مورد روند بازی را بدانید تا مطمئن شوید که طبق برنامه کار می‌کند.

  • سابقه 

    قبل از سرمایه گذاری در یک تیم یا شرکت، سابقه کار را بررسی کنید تا از پروژه های قبلی، دستاوردها، ثبات و غیره مطلع شوید.

  • تیم باتجربه 

    به دنبال تیمی باشید که بهترین مهارت را داشته باشد، که در انواع پروژه ها کار کرده و از آخرین تکنیک ها و ابزارها آگاهی داشته باشد.

  • استراتژی بازاریابی 

    استراتژی بازاریابی را از قبل برنامه ریزی کنید، به طوری که در تعیین بازارهای هدف کمک کند.

سخن آخر

در بازی‌های موبایلی نیز برندگان و بازنده‌هایی وجود دارد، بنابراین سرمایه‌گذاران اگر می‌خواهند این حوزه را برای سرمایه‌گذاری دنبال کنند، باید مراقب باشند.سرمایه گذاری در صنعت بازی از پتانسیل بالایی برخوردار است و احتمال سوددهی بیش‌تری نیز دارد.

بسیاری از توسعه دهندگان بازی در تلاش هستند تا صنعت بازی را هیجان انگیز و تعاملی کنند. شما می‌توانید در شرکت‌های بازی‌سازی، تیم‌های ورزشی الکترونیکی و زیر ساخت‌های مورد نیاز، مانند زیرساخت برای رونق استریمینگ، سرمایه‌گذاری کنید. اگر شما هم به دنبال راهی مطمئن برای تولید درآمد هستید می‌توانید با تجزیه و تحلیل این بازار به سرمایه گذاری در بازی سازی فکر کنید.